Ontwikkeld in Duitsland, steeds groter in Nederland

Belangrijkste doelstelling bij de start van emalo in 2009, was slimme software voor complexe taken bereikbaar te maken voor het MKB. De bestaande, traditionele systemen waren erg tijdsintensief bij de invoering, vergden veel onderhouds- en administratiewerk en vielen om die redenen erg duur uit. Uitgerekend in deze aspecten is het emalo-model voordeliger en door de gebruiker alleen de gebruikte modules in rekening te brengen, werd de in Duitsland ontwikkelde bedrijfssoftware heel vriendelijk geprijsd, ook voor zzp’rs en freelancers. Voor meer slagkracht en flexibiliteit besloot emalo in Nederland samen te werken met vaste partners die de gebruikers bij de invoering, individualisering en de integratie in het IT-systeem ondersteunen.

“Wij zijn zelf een MKB-bedrijf en weten wat belangrijk is.”
Marko Lorenz, oprichter van de emalo groep, is meer dan 15 jaren in de Channel- en Softwarebusiness werkzaam. Tijdens zijn loopbaan is hij voor verschillende organisaties zowel als zelfstandig adviseur als ook in leidinggevende posities in ERP werkzaam geweest en deed hij ervaring op in de multi media sector. (o.a. direct en indirect voor sage Software, myfactory, Microsoft en SAP) Marko: “Onze bedrijfsstructuur lijkt sterk op de structuur van de ondernemingen die onze producten gebruiken. Zelf een MKB-bedrijf, weten we wat belangrijk is.”

Tijd besparen en kosten verlagen

Deze flexibele manier van ondernemen bleek een succesvolle. Intussen profiteren meer dan 100 klanten dagelijks van de voordelen van de cloud software. emalo helpt MKB-ondernemers handmatig werk te voorkomen door dubbel en foutgevoelige taken uit de bedrijfsprocessen te halen. Hiermee besparen de bedrijven tijd én verlagen zij hun kosten. Ondernemers kunnen zich daardoor met een gerust hart concentreren op hun kernactiviteit.

“Ik beschouw onze klanten als onze partners”
Rogér van Prooijen, directeur van emalo Service, stond als een van de eerste vertegenwoordigers van emalo in Nederland aan de basis van emalo B.V.. Hij is verantwoordelijk voor consulting en support binnen Nederland. Rogér heeft 20 jaar ervaring in de ICT-sector en management consulting industrie. Zo werkte hij voor Stork, Schenker Logistics en TCG. Roger: “Het vaak persoonlijke contact met onze klanten is erg goed. Door samen te kijken wat emalo kan betekenen voor de bedrijfsvoering, beschouw ik hen meer als partner dan als klant.”

go to top
join the team

ERP een CRM Consultant

Vakgebied: Consultancy
Expertise: IT, Cloud Computing, Business Software (ERP, CRM)
Aantal uur: 32-40

Als ERP & CRM consultant geef je onze klanten advies over de ERP en CRM oplossingen van emalo en ben je de support voor onze klanten tijdens het live gaan met de emalo software.


emalo cloud B.V.


Toernooiveld 300

6525 EC Nijmegen
Nederland

T + 31 88 555 0 300

E info@emalo.nl

W www.emalo.nl

emalo Service B.V.


Toernooiveld 300

6525 EC Nijmegen
Nederland

T + 31 88 555 0 330

E service@emalo.nl

W www.emalo.nl/service

emalo GmbH

Lothringer Straße 36
44805 Bochum
Germany

T + 49 234 414 820 44

E info@emalo.de

W www.emalo.de

go to top